4 tips om beter te scoren in Google
4 tips om beter te scoren in Google
Hoe goed is jouw bedrijfswebsite eigenlijk vindbaar in Google? Sta je bovenaan in de zoekresultaten als (potentiële) klanten zoeken op iets wat jij hen kunt bieden? Of bungel je ergens onderaan op pagina 6?
We hoeven je natuurlijk niet te vertellen hoe belangrijk het is goed te scoren in Google. Bedenk zelf maar eens hoe vaak je deze zoekmachine gebruikt. En kijk jij vaak verder dan de resultaten op de eerste pagina?
Waarschijnlijk niet. Maar hoe doe je dat dan? Beter scoren in Google? Onze interaction designer en Search Engine Optimization (SEO) specialist Robert geeft je vier handige tips.
1. Zorg voor een sterke contentstrategie
Google wil gebruikers relevante en kwalitatief goede zoekresultaten bieden. Plaats daarom regelmatig nieuwe content op je website. Denk hierbij aan nieuwsberichten, blogs, video’s of infographics. Zorg voor helder geschreven en scanbare webteksten en verwerk relevante zoektermen op strategische wijze. Een pagina die onleesbaar wordt door een overkill aan keywords accepteert Google niet meer.
[streamer]Plaats regelmatig nieuwe content op je website[/streamer]
Hulp nodig bij een contentstrategie of bij het schrijven van SEO-vriendelijke webteksten? Onze contentspecialisten helpen je graag verder.
2. Zorg voor goede linkbuilding
Google toont meer belangstelling in jouw website als er veel links naar jouw website verwijzen. Dit kan zowel intern (binnen de website zelf) als extern. Bij interne linkbuilding kun je denken aan artikelen waarin een link naar een ander artikel op jouw website is opgenomen. Bij externe linkbuilding gaat het om andere websites die naar jouw site linken, zoals bijvoorbeeld een blogger die verwijst naar jouw website. Hoe relevanter je content, hoe groter de kans dat anderen naar jouw website gaan verwijzen. Weten hoe je dit aan moet pakken? Bij Vrhl helpen we je graag met een goede contentstragie.
3. Geef elke pagina een unieke URL
Zorg ervoor dat elke pagina op je website via een unieke URL bereikbaar is. Denk aan www.bedrijf.nl en www.bedrijf.nl/projecten. Ook is het belangrijk dat op iedere pagina unieke content staat. Anders kan dubbele indexatie optreden: hierbij hebben twee of meer pagina’s nagenoeg dezelfde titel of inhoud. Hierdoor gaat je ranking in Google omlaag.
4. Registreer je bedrijf via Google Mijn Bedrijf
De locatie van jouw bedrijf is voor Google belangrijk. Je hebt vast gezien dat er steeds meer lokale zoekresultaten naar voren komen als je bijvoorbeeld zoekt op ‘pizza bestellen’. Ben jij een lokale ondernemer? Registreer je bedrijf dan via Google Mijn Bedrijf. Je kunt hier relevante informatie over jouw bedrijf vermelden, zoals je website of je openingstijden. Hoe specifieker jij je profiel invult, hoe beter je bedrijf naar voren komt in een relevante zoekopdracht van mensen in de omgeving.
Er zijn uiteraard nog veel meer mogelijkheden om je website beter vindbaar te maken. Zo is bijvoorbeeld het gebruik van de juiste headers en metatags enorm belangrijk. Wil je weten hoe jouw website ervoor staat? Vraag dan onze gratis quickscan aan en maak gebruik van onze SEO cubes!