Q&A over LinkedIn Showcasepagina’s
Q&A over LinkedIn Showcasepagina’s
Benieuwd of een LinkedIn showcasepagina interessant is voor jouw bedrijf? Wij helpen je graag bij het maken van de afweging en beantwoorden de belangrijkste vragen over showcasepagina’s.
Wat is een LinkedIn showcasepagina?
Bedrijfspagina’s op LinkedIn ken je waarschijnlijk wel. Showcasepagina’s kun je zien als subpagina’s die daaronder vallen. Ze zijn dus gekoppeld aan één bovenliggende bedrijfspagina en vertegenwoordigen de merken, producten of diensten die eronder vallen. Zodra je showcasepagina’s hebt aangemaakt, zie je ze verschijnen aan de rechterkant van je bedrijfspagina onder de kop ‘Gerelateerde pagina’s’. Een volger van je bedrijfspagina is niet automatisch een volger van je LinkedIn showcasepagina. Zodra je showcasepagina’s begint, begin je voor die pagina’s dus vanaf nul en is je eerste doel om volgers te krijgen. Anders krijgt niemand je showcasepaginacontent te zien.
Wat kan je met een LinkedIn showcasepagina?
Het belangrijkste aan een showcasepagina is dat je specifieke doelgroepen kan bereiken. Met je bedrijfspagina richt je je op iedereen die een (potentiële) klant, medewerker of leverancier is en iedereen die een andersoortige relatie met je bedrijf heeft. Een showcasepagina is daarentegen gericht op een specifieke (sub)groep, met een specifieke behoefte. Daar pas je je content op aan. Zo word je relevanter voor de volgers die je showcasepagina volgen, want van hen weet je wat ze nodig hebben. Je kan als het ware ook dieper in de (sales)funnel duiken en je content verdiepen.
Wanneer is een showcasepagina op LinkedIn interessant?
Een showcasepagina is interessant als je bedrijfsonderdelen hebt met eigen doelgroepen. Voor onze klant Schulinck bijvoorbeeld, maakten we een showcasepagina ‘Sociaal Domein’ en een showcasepagina ‘Omgevingsrecht’. Het zijn twee gebieden waarop Schulinck zich richt, maar iemand die werkzaam is binnen het sociaal domein, heeft geen interesse in content over omgevingsrecht. Slim dus, om daar verschillende pagina’s voor aan te maken.
Tips voor succes
- Wees je ervan bewust dat meer pagina’s op LinkedIn, ook meer content op LinkedIn betekent. Vraag jezelf af of je daar de capaciteit voor hebt (of ons misschien wilt inschakelen 😉) Liever geen showcasepagina, dan een ‘dode’ showcasepagina met weinig of oude content.
- Kies je ervoor om vol overgave met showcasepagina’s aan de slag te gaan? Begin dan met een contentstrategie/-plan en maak een contentkalender, speciaal voor je showcasepagina.
- Gebruik je bedrijfspagina en de persoonlijke pagina’s van jezelf en collega’s om volgers te krijgen. Deel een link naar de showcasepagina of deel geregeld content die je op de showcasepagina hebt gepost.
- Adverteer de écht waardevolle content voor nog meer bereik. Of ga aan de slag met speciale volgadvertenties.
Heb je nog meer vragen over showcasepagina’s waar je antwoord op wil? Stuur ze naar yvonne@vrhl.nl.