Nieuwe monteurs voor Hillson
Nieuwe monteurs voor Hillson
Onze klant Hillson, marktleider in bouwplaatsbeveiliging, zoekt nieuw personeel. Nadat we met onze vorige campagnes al heel wat nieuwe leden aan het personeelsbestand toe hebben kunnen voegen, kregen we een nieuwe zoekopdracht. Monteurs die precies weten wat erbij komt kijken om de veiligheid van verschillende locaties te beveiligen. Technische mannen en vrouwen die contact met de klant niet schuwen. We hielpen Hillson met de zoektocht naar geschikte kandidaten.
De vraag.
Ontwikkel een campagne waarmee we ervaren en onervaren monteurs voor de beveiligingstechniek aanspreken en motiveren om te solliciteren. Er ligt best wat druk op onze schouders, want Hillson heeft zo snel mogelijk nieuw personeel nodig. Bijkomende uitdaging: monteurs zijn in de huidige markt moeilijk aan te slepen.
De oplossing.
Een campagneconcept waarbij we via de online én offline route aandacht trekken van potentiële sollicitanten.
Advertenties op Facebook- en Instagram
Via Facebook en Instagram kunnen we per vacature een hele specifieke doelgroep targeten. We stelden een campagne in, waarbij we ons richtten op zowel een technische als een niet-technische doelgroep. De technische doelgroep heeft ervaring en is dus heel interessant voor Hillson. Maar ook als je geen ervaring in de techniek hebt, kun je bij Hillson aan de slag (leren in de praktijk). Voor bijvoorbeeld bouwvakkers en hoveniers is een baan als monteur interessant. Het werk is fysiek een stuk minder zwaar. Ook hen pakten we dus mee in deze campagne. De vacature is ook gedeeld in lokale vacature-groepen op Facebook. We maakten stoere, aansprekende foto’s op de bouwplaats om erbij te publiceren.
Outdoor reclame
Naast de advertenties op social media draaide er ook een uiting op diverse digitale reclameborden die in Alphen aan den Rijn langs de wegen staan. Je rijdt in ongeveer 3 seconden langs zo’n bord. Om extra attentiewaarde mee te geven, maakten wij daarom van het campagnebeeld een korte animatie.
Het resultaat.
In totaal heeft Hillson 25 sollicitaties ontvangen. En de campagne is nog niet afgerond. Als we kijken naar het succes van de campagne tot nu toe, verwachten wij dat er nog een aantal sollicitanten bijkomen. Een geslaagde wervingsactie voor Hillson!
Wil jij ook je vacatures uit handen geven? Neem dan contact met ons op om te kijken wat er mogelijk is!