Cum Laude-campagne met grootse roadshow
Cum Laude-campagne met grootse roadshow
Elk jaar verzorgen wij de campagne voor de Cum Laude Awards. Dé wedstrijd voor kaas- en zuivelproducten die op de boerderij worden gemaakt. Ook dit jaar moest de uitreiking groots en feestelijk aangepakt worden. Maar dan wel volgens de dan geldende coronamaatregelen. Wij aanvaardden de uitdaging en organiseerden een grootse roadshow door het land.
De vraag.
De Bond van Boerderijzuivelbereiders (BBZ) is de initiatiefnemer van de Cum Laude Awards. De BBZ komt op voor de belangen van boeren die zelf hun melk verwerken tot zuivelproducten. Vanuit die hoedanigheid vindt de Bond het belangrijk dat er veel aandacht is voor het evenement, dat de Cum Laude-winnaars bij een groot consumentenpubliek bekend worden én dat alle leden betrokken zijn bij het evenement. Hoe dat op een veilige en aantrekkelijke manier te doen, was de vraag aan ons.
De oplossing.
De kanshebbers konden dan niet – net als voorgaande jaren – naar Bodegraven komen voor een (drukke en) feestelijke uitreiking; wij konden natuurlijk wél naar de winnaars toe. Tijdens een roadshow van drie dagen, reden we door heel Nederland om de winnaars in veertien categorieën te verrassen op hun eigen erf. Jan en vlogger Leoni reden, gewapend met camera’s, confetti en de échte Cum Laude-stempel (bekijk vooral even de onderstaande video) naar de winnaars toe. We maakten foto’s en zestien video’s die op de bekendmakingsdag elk uur werden verspreid via social media en e-mail. Zo kon iedereen tóch nog live de uitreiking volgen!
Op een rij wat we allemaal maakten voor deze bijzondere campagne:
- Campagnefoto’s.
- Posters, vlaggenlijnen, displays en andere materialen voor de verkooppunten.
- Persberichten.
- 16 vlogs.
- Fotoreportages tijdens de uitreiking.
- Socialmediaberichten.
Het resultaat.
Onder de BBZ-leden leefden de Cum Laude Awards minstens net zoveel als voorgaande jaren. Op de bekendmakingsdag wachtten de boeren vol spanning wie zijn of haar producten ‘Cum Laude Award-winnaar’ mocht noemen. De vlogs zijn in totaal duizenden keren bekeken en op social media werden collega-boeren druk gefeliciteerd. De winnaars zelf bleven niet onberoerd bij het bezoek van Jan en Leoni, getuigt onderstaande video. Logisch, want hoe bijzonder is het dat je op je éígen boerderij, daar waar het harde werk gebeurt, de kroon op je werk mag ontvangen? Misschien was deze editie van de Cum Laude Awards wel spectaculairder dan ooit…