Restyling VACO Magazine
Restyling VACO Magazine
VACO is de bedrijfstakorganisatie voor de banden- en wielenbranche in Nederland. Volgend jaar krijgen ze een nieuwe huisstijl, maar met de restyling van hun magazine wilden ze eigenlijk niet wachten. We gingen aan de slag met een moderniseringsslag; geen grote veranderingen, wel een lekker fris magazine!
De vraag.
VACO behartigt de belangen van ruim 650 banden- en wielenbedrijven. Het magazine dient om leden te informeren, inspireren en verbinden. Voor de restyling zochten ze een bureau dat flexibel werkt en dat een expertise heeft op het gebied van magazines. Ze zouden het prettig vinden als ze konden schakelen met één vast contactpersoon, die ook de productie van volgende nummers kon begeleiden.
De oplossing.
Met Iris als projectmanager heeft VACO een superervaren bladcoördinator als contactpersoon. Check! Samen met de opdrachtgever besprak zij de wensen. Logo even groot op de cover, enkele nieuwe rubrieken vormgeven en vooral een moderner ogend magazine. Vervolgens ging Art Director Ton aan de slag met het ontwerp. Middels subtiele wijzigingen zorgde hij dat de herkenbaarheid van wat vroeger ‘VACO Nieuws’ heette behouden bleef in het vernieuwde VACO Magazine. Goed uitgedachte beeldredactie en elementen die het magazine weer helemaal van nu maken.
Het resultaat.
Een magazine dat past bij de huidige tijd! Dat kan VACO in ieder geval waarderen; daar zijn ze blij met het resultaat. Over de samenwerking zegt Emily van de Vijver (Manager Communicatie bij de VACO): “Het is fijn en snel schakelen met Vrhl. In korte tijd hebben we een frisse nieuwe look voor ons oude, vertrouwde ledenmagazine. Ik kijk ernaar uit het volgende nummer samen nog mooier te maken.”. Bij de leden van VACO ligt inmiddels het ‘gewone’ magazine op de mat en de Wielen Special. En wie weet… volgend jaar een héle restyling?
Wil je weten wat Vrhl kan betekenen op het gebied van de productie van je magazine? Hier vind je referenties en onze werkwijze.