Wij zijn ondersteboven van de Collegebundel
Wij zijn ondersteboven van de Collegebundel
Iedere rechtenstudent kent de Collegebundel van Wolters Kluwer: de meest geliefde én meest gebruikte wettenbundel. Onmisbaar tijdens de studie! Jaarlijks komt er een nieuwe versie op de markt. Om de wettenbundel goed onder de aandacht te brengen bij (aankomende) rechtenstudenten, voeren wij al een aantal jaar fanatiek campagne. Ook dit jaar was dit weer een waar (contentmarketing)feestje!
Meest geliefd. Meest gebruikt.
Wolters Kluwer biedt up-to-date informatie, software en tools aan juridische en fiscale (pre-)professionals. We hebben de Collegebundel van Wolters Kluwer de afgelopen jaren neergezet als een love brand, een geliefd merk. De campagne Meest geliefd. Meest gebruikt. voerden we ook dit jaar door. En hoe!
Doel van de campagne
Het primaire doel van de campagne is natuurlijk zoveel mogelijk Collegebundels verkopen. Ook introduceren we Wolters Kluwer als een ‘brand for live’. Ook ná de rechtenstudie blijft Wolters Kluwer dé informatiedienstverlener voor juridische professionals met uitgaves als Navigator en Tekst & Commentaar.
Studenten spelen de hoofdrol
Rechtenstudenten spelen ieder jaar de hoofdrol in de promotiecampagne. Voor de campagne van dit jaar fotografeerden we drie rechtenstudenten uit Leiden, Maastricht en ’s-Hertogenbosch. Dit deden wij op de locaties waar zij studeren: in de bibliotheek, in de collegezaal of in een studentenhuis. De foto’s van de studenten kwamen terug in het POS-materiaal voor de studiestores (denk hierbij aan roll-up banners en posters), in advertenties, in banners en in de Facebook-header. VRHL verzorgde de vormgeving van de uitingen, geheel in lijn met de internationale brand guide van Wolters Kluwer.
Social media speelt belangrijke rol
Social media speelt altijd een belangrijke rol gedurende de promotiecampagne. Op Facebook hebben we de afgelopen jaren een behoorlijke fanbase en daarmee een flink bereik opgebouwd. Ook Instagram speelt een belangrijke rol. De Collegebundel is onder rechtenstudenten erg geliefd. Uit de reacties op social media blijkt dat studenten echt een band hebben met hun Collegebundel. Gedurende de zomer maakten wij relevante en interessante content (zowel copy als visuals) voor Facebook en Instagram.
Activaties voor gegevens
Dit jaar zijn voor het eerst activaties op Facebook ingezet: studenten doen een korte quiz, voeren een aantal gegevens in (zoals naam, mailadres en studiejaar) en maken kans op bijvoorbeeld een mini-Collegebundel (met post-its) of een Herschel Supply rugzak. Met deze online activaties verzamelt Wolters Kluwer persoonlijke gegevens over (potentiële) rechtenstudenten en kan hen op die manier gedurende hun gehele rechtenstudie en carrière daarna blijven voorzien van relevante (social media) content.
Snapchat takeover
Dit jaar deden we een pilot met Snapchat: een social medium dat volop gebruikt wordt door de doelgroep van de Collegebundel. De drie studenten die we fotografeerden voor de uitingen in de campagne, namen eind augustus om de beurt twee dagen het Snapchat-account van de Collegebundel over. Tijdens de Snapchat takeover, die werd aangekondigd met een persoonlijke video op Facebook, vertelden Prishella, Sadaf en Stephen alles over hun studie, hun studentenstad en de Collegebundel van Wolters Kluwer. Dit deden zij via snaps die zij in een ‘verhaal’ plaatsten. Een ‘verhaal’ op Snapchat is 24 uur zichtbaar.
In een paar dagen tijd steeg het aantal volgers van het kersverse Snapchat-account flink. Prishella, Sadaf en Stephen namen in hun ‘snaps’ de link www.collegebundelsnaps.nl op en gaven aan dat studenten de Collegebundel via deze url konden bestellen. Zo konden we zien dat we ook conversie uit de Snapchat-takeover haalden. Het leuke aan deze manier van content maken is, is dat de content door studenten (de doelgroep) zelf gemaakt is. Het is authentiek!
Interactieve video met advocaat
Jaarlijks maken we video’s met studenten, professionals en studenten die enthousiast vertellen over de bundel. Dit jaar maakten we een interactieve video met Marije Louisse, advocaat bij Loyens & Loeff. In de video vertelt Marije over haar werk, haar studententijd met de Collegebundel en over de producten van Wolters Kluwer die ze nu gebruikt als professional. De (aankomend) rechtenstudent zit bij deze interactieve video achter het stuur: hij of zij bepaalt zelf wat Marije vertelt.
Ondersteboven van de Collegebundel
Een ludieke video maakten we met advocaat Tim de Greve van advocatenkantoor Stibbe. Tim de Greve is ondersteboven van de Collegebundel en bewees dit met een vlucht in een aerobatic vliegtuig. Lees ook het interview met Tim!
Denk jij nu: ‘Dat wil ik ook!’
Wil jij op net zo’n gave en opvallende manier campagne voeren als de Collegebundel van Wolters Kluwer? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Denk jij nu: ‘Dat wil ik ook!’
Wil jij op net zo’n gave en opvallende manier campagne voeren als de Collegebundel van Wolters Kluwer? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!