Gaat je doelgroep je content niet lezen? Bijvoorbeeld omdat je doelgroep niet van lezen houdt of omdat de stof te droog is? Ga dan eens aan de slag met een animatie. Video’s hebben doorgaans een hogere attentiewaarde dan tekst en leggen ingewikkelde stof snel en helder uit.
Je verhaal
We starten met het verhaal: wat is het doel van je animatie, wat wil je vertellen en aan wie wil je dat vertellen? Aan de hand daarvan maken wij een helder script waarin we ook meteen rekening houden met de omvang van de animatie. Soms is het namelijk beter om die niet te lang te maken. Bij dit proces betrekken we jou heel nauw, want het is de basis van je animatie en die moet staan als een huis!
De visuele stijl
Ben je blij met het script? Dan gaan we aan de slag met het storyboard. We werken enkele visuals uit die laten zien wat de stijl van de animatie wordt en aan wat voor beelden we denken. Eigenlijk werken we de hele animatie al uit, maar dan zonder te animeren.
Animatie
Is ook de visuele stijl van de animatie naar je zin? Dan wekken we de beelden tot leven. Op basis van het script nemen we de voice-over op en die laten we perfect aansluiten bij de geanimeerde beelden, de muziek en het artwork.
Het doel
Tijdens dit alles houden we het doel van je animatie en je doelgroep in het achterhoofd. Is de animatie aantrekkelijk genoeg, blijft de inhoud hangen en zet het aan tot actie? We denken ook mee hoe je de animatie het beste kunt verspreiden. Dit kan bijvoorbeeld heel goed via social advertising.
Inspiratie nodig? We hebben een aantal van onze animaties voor je verzameld.