De kracht van LinkedIn-advertenties

In onze online campagnes slaan we LinkedIn-advertenties bijna nooit meer over. Want als je je op een zakelijke doelgroep richt, biedt LinkedIn ontzettend veel targetingmogelijkheden. Je hebt er wel iets meer budget voor nodig dan voor Facebook- of Instagram-advertenties. Dit is waarom wij het dat budget in veel gevallen waard vinden!

Groot bereik

LinkedIn heeft in Nederland meer dan 4,4 miljoen gebruikers en wereldwijd meer dan 500 miljoen. De kans dat de doelgroep die jij wilt bereiken op LinkedIn te vinden is, is groot.

Unieke B2B-targeting

LinkedIn biedt B2B-targetingmogelijkheden die je op geen ander platform vindt. Targeting kan bijvoorbeeld op basis van:

  • Bedrijfsnaam. Interessant als je weet waar mensen die je wilt bereiken werkzaam zijn.
  • Functietitel. Dit is bijvoorbeeld interessant voor de ledenwerving voor branche- en beroepsverenigingen.
  • Opleiding en ervaring. Interessant voor personeelswerving!
  • Volgers van relevante groepen. Dat maakt het makkelijk om op interesses te targeten.
  • Demografische gegevens, zoals woonplaats en leeftijd.
  • Bezoekers van een websitepagina. Handig als je de bezoekers van bijvoorbeeld je campagnepagina wil retargeten.
  • Een lijst met e-mailadressen. Interessant als je leads wilt opvolgen.

Prognoses

Voordat wij een LinkedIn-campagne starten, maken wij eerst een strategie en onderzoeken we uitgebreid in hoeverre de doelgroep daar te vinden is, hoeveel mensen dat zijn en welk budget nodig is. Zo weet je wat je kwijt bent én wat dat ongeveer gaat opleveren.

Mogelijkheid om content af te stemmen op doelgroepen

Dankzij campagnegroepen kan je content afstemmen op je doelgroep. Dit doen wij voor de BGN bijvoorbeeld. Iedere doelgroep krijgt een andere boodschap te zien die speciaal op hen is afgestemd. En je remarketingdoelgroep krijgt natuurlijk weer een andere boodschap te zien, ervan uitgaande dat-ie zich een stapje verder in de customer journey bevindt.

Leadgeneratiemogelijkheden

LinkedIn biedt leadgeneratieadvertenties, waarbij binnen het platform zélf gegevens worden verzameld. Dat verlaagt voor je doelgroep de drempel om gegevens achter te laten, waardoor dit vaak voor meer leads zorgt dan wanneer je deze via een eigen landingspagina zou verzamelen.

Uitgebreid testen en optimaliseren

Door A/B te testen en dankzij de uitgebreide statistieken is het met LinkedIn mogelijk om je campagne steeds verder te optimaliseren. Werkt een foto van een persoon beter dan een illustratie of kunnen we in de volgende flight beter zonder beeld of met een video werken? Ook de prestaties van verschillende teksten kunnen met elkaar vergeleken worden. Zo leren we doelgroepen steeds een beetje beter kennen. Daar profiteer je van met kortlopende campagnes, maar zeker ook met campagnes die meerdere keren per jaar lopen, zoals onze LinkedIn-campagnes voor Dokter&Diagnostiek.

LinkedIn-advertenties zijn interessant, als:

  • Je een zakelijke doelgroep hebt.
  • Je doel is om naamsbekendheid te vergroten, websitebezoekers te genereren of conversies te genereren, zoals leads of sollicitanten.
  • Je de meetbaarheid van je campagne belangrijk vindt.
  • Je bereid bent om een wat hoger klikbudget te betalen dan je misschien op Facebook en Instagram gewend bent. Een klikbudget begint bij zo’n 140 euro voor twee weken.
  • Je doelgroep uit meer dan 300 LinkedIn-leden bestaat.

De instellingen en het algoritme van LinkedIn veranderen iedere dag en daar op de juiste manier op inspelen is niet altijd eenvoudig. Heb je hulp nodig? Mail hallo@vrhl.nl