Afstuderen met een budget van € 5.000!
Afstuderen met een budget van € 5.000!
Janneke (21) studeert Communicatie aan De Haagse Hogeschool en was 19 toen ze haar eerste stage bij Vrhl liep. Haar interesse bleek net zo breed als ons aanbod, dus toen ze 2 jaar later moest afstuderen dacht ze gelukkig weer aan ons en belde ze Willemijn. Diezelfde week zat ze al bij ons op kantoor om haar afstudeeropdracht te bespreken. Inmiddels is ze bijna klaar en zijn wij reuzebenieuwd hoe ze de afgelopen maanden heeft ervaren.
Had je enig idee wat voor ’n opdracht je wilde doen?
“Helemaal niet. Wel had ik een minor Social Media & Business gevolgd die ik onwijs leuk vond, en tijdens mijn eerdere stage bij Vrhl had ik gemerkt dat ik veel verschillende dingen leuk vind om te doen; van contentcreatie tot projectmanagement. Uiteindelijk kwam Bo met het idee om aan de slag te gaan met een campagne voor Vrhl die op de agenda stond voor februari. Dat paste mooi in mijn afstudeerplanning, dus daar ben ik mee aan de slag gegaan.”
De campagne over personeelswervingscampagnes waar we heel Alphen de afgelopen tijd mee hebben gespamd…
“Jup, that was me! Vrhl verzorgt steeds vaker personeelswervingscampagnes voor bedrijven die medewerkers zoeken en wilde daar meer bekendheid aan geven. Dus ik kreeg een budget en de opdracht om zoveel mogelijk leads voor dit soort campagnes te verzamelen.”
€ 5.000 die jij naar eigen inzicht mocht uitgeven, hoe was dat?
“Ik vond het heel gaaf dat ik het vertrouwen kreeg om zélf te bepalen aan welke middelen dat geld moest worden besteed. Bo keek natuurlijk mee en gaf akkoord of deed suggesties, gelukkig maar. Maar… ik vond het ook heel spannend. Ik had nog nooit een begroting gemaakt voor een campagne die écht zou gaan draaien. Dat was aan het begin ook even zoeken. Ik kreeg kaders, maar ook veel vrijheid en dat bezorgde me aan het begin de nodige paniek. Uiteindelijk heb ik aan de bel getrokken, omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. We zijn weer samen gaan zitten, hebben de opdracht in stukjes verdeeld en daar een planning aan gehangen. Dat gaf houvast.”
Hoe was het om ‘jouw’ campagne live te zien gaan?
“Het was tof om te zien hoe Maarten aan de slag ging met mijn briefing. En ook een beetje gek, dat ik hem – een superervaren art director – ging vertellen wat hij moest maken. De eerste week van februari gingen we live en daar was ik wel zenuwachtig voor. Ligt de direct mailing op tijd op de mat, loopt dat goed samen met de e-mailing die we ook sturen en worden de online campagnes goed getoond? De direct mailing hadden we gepersonaliseerd op naam en met een unieke URL; dat had ik duizend keer gecontroleerd, maar alsnog duimde ik heel hard dat er geen foutje in was geslopen. Voor zover ik weet is alles goed gegaan!”
En we zijn nog niet van je af hè?
“Nee, als ik straks afgestudeerd ben mag ik blijven! Nu werk ik drie dagen voor Vrhl en twee dagen aan school en vanaf juli werk ik hier fulltime. Ik heb al wat vaste klanten die me weten te vinden en sinds kort beheer ik het het TikTok-account van Vrhl. Volg ons, als je benieuwd bent naar onze dansmoves en de TikTok-memes van Ton!”
Wil je ook afstuderen, stagelopen of werken bij Vrhl? Nieuw talent is altijd welkom, dus stuur Willemijn een mailtje of bel ons: 0172 477733.