Award winning huisstijl voor ANKO Ondernemers Award!
Award winning huisstijl voor ANKO Ondernemers Award!
ANKO, de brancheorganisatie voor kappers, heeft een nieuwe prijs voor ondernemers in het leven geroepen: de ANKO Ondernemers Award. Deze award zal worden uitgereikt tijdens het prestigieuze Coiffure Award Gala. Dat vinden wij natuurlijk supergaaf voor de ANKO. Maar wat we vooral heel leuk vinden is dat wij de bijbehorende huisstijl en de website mochten maken.
De vraag
De ANKO vindt dat excellent ondernemerschap erkenning verdient en daarom introduceert zij de ANKO Ondernemers Award. Deze wordt op 19 april uitgereikt aan de ondernemer die het meest uitblinkt in innovatie, onderscheidend vermogen, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen of creativiteit. Bijzonder is dat de Award wordt uitgereikt tijdens het Coiffure Award gala, maar ook dat de verkiezing volledig wordt georganiseerd door de ANKO; de prijs heeft een eigen Award Commissie en reglement. De huisstijl moest dus zichtbaar verschillen van die van de Coiffure Award.
De oplossing
In de huisstijl is het logo van de ANKO intact gebleven. Met de gouden haren – herkenbaar van ANKO Kapperszaken, het magazine van de ANKO dat wij óók maken – heeft het logo een chique uitstraling gekregen. Zodra de huisstijl gereed was, gingen we ook aan de slag met de website waar men een ondernemende kapper kan nomineren en waar in een latere fase gestemd kan worden op de drie genomineerden. Om mensen aan te zetten tot voordragen – en later stemmen – zetten we een content- en advertising strategie op voor social media en ontwierpen we een spreadadvertentie voor in het magazine en een e-mailtemplate waar ANKO zelf diverse mailings mee verstuurt.
Het resultaat
Een prachtige huisstijl die niet alleen de ANKO Ondernemers Award een eigen uitstraling geeft, maar ook bijdraagt aan de bekendheid van de ANKO zelf. Met ruim 220 aangedragen ondernemers kunnen we stellen dat de e-mail- en socialmediacampagne een succes was. Momenteel buigt de Award Commissie zich over deze lange lijst ondernemers, om uiteindelijk tot drie genomineerden te komen. Dan zijn wij weer aan de beurt, want dan gaan wij video’s van de genomineerde ondernemers maken en een nieuwe socialmediacampagne starten die aanzet tot stemmen. Houd de Facebook-pagina van de ANKO in de gaten om te zien wat we daarvan maken!