Campagne Dokter&Diagnostiek

Ook de zorgsector is ons niet vreemd! Dokter& verzorgt al ruim 25 jaar een breed pakket aan diensten voor huisartsen(praktijken). Zij maakt eerstelijnsdiagnostiek mogelijk, waaronder bloedprikken in de praktijk – onder de naam Dokter&Diagnostiek (D&D). Bijna 150 Nederlandse huisartsenpraktijken bieden dit aan, maar de komende jaren mag D&D verder groeien. VRHL bedacht hier een pakkende campagne bij.     

De vraag.

Hoe kan je de dienst Dokter&Diagnostiek (D&D) – waarbij patiënten hun bloed kunnen laten prikken bij de huisarts zelf – op de juiste manier onder de aandacht van huisartsen brengen? En hoe creëer je naamsbekendheid voor D&D onder huisartsen in Nederland? Met die vragen ging Vrhl aan de slag. De wens van Dokter& is de komende jaren te groeien naar >500 klanten.

De oplossing.

Als eerste is het belangrijk de doelgroep (huisartsen, praktijkeigenaren en huisartsassistenten) te bereiken met een effectieve en doorlopende campagne met de focus op naamsbekendheid. Hierbij hanteren we, gedurende campagnetijd van zes maanden, een praktische communicatieaanpak met gerichte boodschappen per doelgroep en fase van de klantreis. Dit wordt ondersteund met sociale bewijskracht (verhalen en foto’s van tevreden gebruikers) en graphics/animaties om de boodschap zo duidelijk mogelijk over te brengen.


Hierbij maken we gebruik van de volgende middelen:

Landingspagina https://diagnostiek.dokteren.nl/ met handige rekentool waar huisartsen zelf kunnen berekenen hoeveel tijd ze nodig hebben om zelf bloed te prikken in hun eigen praktijk.

Animatie die we als één lange versie kunnen inzetten, maar ook als drie aparte delen.

Testimonial video’s bij drie huisartsen:

Interviews met drie huisartsen + fotografie

Advertenties op LinkedIn – gericht op huisartsen, praktijkeigenaren/managers en assistenten.

Google Display – beeldadvertenties aan huisartsen.

Google Search – bovenaan in Google als op bepaalde zoekwoorden wordt gezocht.

Saleskit voor regiomanagers van D&D – met powerpoint template en brochure:

Communicatiemateriaal voor huisarts richting patiënt – baliedisplay, afbeelding voor narrowcastingscherm, poster, flyer, sticker, muurbordje voor de wachtruimte van de huisarts en online banners voor de website of e-mailnieuwsbrief van de huisarts.

46935 Dokter&D 728x90

Het resultaat.


De campagne loopt nog tot en met maart 2022. Wij zijn ook heel benieuwd naar de resultaten! Tot nu toe zien we dat we veel huisartsen bereiken en dat de rekentool – waar huisartsen zelf kunnen berekenen hoeveel tijd ze nodig hebben om zelf bloed te prikken in hun eigen praktijk – veel wordt gebruikt.