Droomcampagne voor MBO College Airport
Droomcampagne voor MBO College Airport
MBO College Airport verzorgt al meer dan 26 jaar dé opleiding in NL voor stewards en stewardessen. Voor veel meiden (en ja écht, ook jongens) is het al van jongs af aan een droom om steward of stewardess te worden, zo ontdekten wij. Toen MBO College Airport ons vroeg om een positioneringscampagne te maken voor hun opleiding, hoefden wij daar overigens géén nachtje over te slapen.
De vraag
Hallo VRHL! Wij zijn MBO College Airport en al meer dan 26 jaar marktleider op het gebied van de ‘stewardessen’ opleiding in NL. Er is echter inmiddels wel wat concurrentie actief, en ook zijn er commerciele partijen die een opleiding aanbieden. We zijn altijd wat te bescheiden en vinden het nu tijd om onszelf sterker te positioneren in de markt. Kunnen jullie ons helpen met een pakkende positioneringscampagne?
De oplossing
Be good and tell it! En maak slim gebruik van wat vroeger een sterk imago had. Wij bedachten allereerst een pay-off om toe te voegen aan het logo in alle communicatie. Deze is gebaseerd op het marktleiderschap en de vroegere naam van de school: Het Nederlands Luchtvaart College. Ons eerste advies: als je jezelf wilt positioneren als hét luchtvaartcollege van Nederland, noem jezelf dan ook zo. MBO College Airport. Hét luchtvaartcollege van Nederland.
Concept
Daarnaast gingen wij aan de slag met het campagneconcept. Hiervoor spraken wij studenten en stewardessen. En wat ontdekten wij? Een van de belangrijkste redenen om voor de opleiding Steward / Stewardess te kiezen, is dat het nou eenmaal bij de meeste studenten hun Grote Droom is om stewardess te worden. Dus dáár kunnen we de doelgroep raken. Dat doen we met het concept ‘I live the dream’. We fotografeerden échte studenten en oud-studenten trots in uniform, en spraken hen voor quotes om het concept te bewijzen.
Social post maker
Hoe leuk is het dat kersverse studenten hun eigen foto in een ‘I live the dream’ template kunnen zetten en eenvoudig kunnen posten op social media hoe trots zij zijn dat zij zijn toegelaten tot de opleiding? Wij maakten een unieke social post maker, te vinden op www.ilivethedream.nl.
Kussenslopen
Als give-away voor nieuwe studenten van dit jaar (2020) bedrukten we kussenslopen met ‘I live the dream’ erop, die we verpakten in doosjes waardoor het een echt welkomstgeschenk werd.
Signing in de school
Natuurlijk moet de positionering ook ín de school in Hoofddorp zichtbaar zijn. Hiervoor maakten wij grote posters met de foto’s van de studenten en wordt nog signing ontwikkeld.
Online marketing strategie
Middels een slimme online marketingstrategie (bestaande uit o.a. de inzet van SEA en social advertising) gaan we hard aan de slag om de doelgroep online te bereiken middels advertenties, video’s en andere soorten content.
Het resultaat
De campagne is pas net opgestart, dus of onze campagne inmiddels heeft gezorgd voor meer aanmeldingen voor de opleiding of een sterker imago kunnen we nu nog niet zeggen. Wel heeft de campagne intern al veel duidelijkheid en enthousiasme bewerkstelligd. We houden jullie op de hoogte van het verloop en de resultaten van de campagne!
Wil jij ook een positioneringscampagne of wervingscampagne voor jouw school of opleiding? We deden dit al eerder voor MBORijnland, MBO Luchtvaarttechniek en MBO College Amstelland, dus wij helpen je graag!