Huisartsen bereiken? Kies Google en LinkedIn!
Huisartsen bereiken? Kies Google en LinkedIn!
Er bestaat een overtuiging dat huisartsen (en veel andere zorgprofessionals) het beste face-to-face te bereiken zijn. Persoonlijk langsgaan of verschijnen op congressen wérkt ook goed, maar online zijn huisartsen óók heel goed bereikbaar. Dat levert minstens zoveel op en is relatief goedkoop. Dat merkte ook Dokter&Diagnostiek en daarom zetten we Google en LinkedIn nu doorlopend voor hen in.
De vraag.
Dokter&Diagnostiek maakt het voor huisartsen mogelijk om zelf diagnostiek aan te bieden. Het bloedprikken van patiënten gebeurt dan door de eigen assistenten, in de eigen praktijk. Om huisartsen over de voordelen te vertellen, vroeg Dokter&Diagnostiek ons twee jaar geleden voor een landelijke campagne, waarvoor we verhalen maakten over Dokter&Diagnostiek-gebruikers en deze verspreidden via onder meer Google en LinkedIn. Dokter&Diagnostiek was verrast door de positieve resultaten en vroeg ons de online campagnes doorlopend in te zetten.
De oplossing.
Op Google en LinkedIn zijn huisartsen, maar ook praktijkeigenaren en -managers goed te targetten. Daardoor kunnen we relevant zijn voor deze specifieke groepen. Bing Ads nemen we ook mee; weinig werk, lage klikkosten, en wel effectief voor het handjevol mensen dat Bing als zoekmachine gebruikt. Het mooie is dat we met de campagne uit 2021 al een mooie basis hadden gelegd. De landingspagina met daarop de verhalen, een rekentool en andere content is nog steeds relevant en hoefde dus niet opnieuw gemaakt te worden.
Het resultaat.
In 2022 hebben de online campagnes continu gedraaid. Zoals verwacht, zorgt vooral Google Search voor concrete leads. Google Display werkt vooral goed voor de zichtbaarheid. LinkedIn blijkt iets minder interessant te zijn voor het behalen van conversies, dus die campagne staat dit jaar op een iets lager pitje.
Ben je benieuwd welke kansen Google Ads en LinkedIn Ads voor jou bieden? We zoeken graag voor je uit hoe groot jouw doelgroep is, wat je van de resultaten (weergaven, interacties, klikken) kunt verwachten en welk klikbudget wij adviseren. Stuur een mailtje en onze online marketeer zoekt het voor je uit.