Landleven magazine versterkt door online
Landleven magazine versterkt door online
Een magazine lezen in je luie stoel: veel mensen zijn er dol op. Vooral voor de doelgroep van Landleven, die graag geniet van het buitenleven, is het lezen van een lekker dik magazine de ultieme ontspanning. In de tuin bijvoorbeeld! Toch wordt ook het belang van een goede website die het merk van het tijdschrift versterkt, niet onderschat. Na al jarenlang de vormgeving van het print tijdschrift op onze naam te hebben staan, gingen wij ook aan de slag met het redesign van de website van Landleven. Het landelijke van het print magazine, met de merkversterkende eigenschappen van een goed online concept.
Meer conversie
Landleven wilde een gebruiksvriendelijke website die aansluit bij het print magazine en aantrekkelijk is voor een jongere doelgroep. Interessante content moet ervoor zorgen dat bezoekers betrokken raken en dat de naamsbekendheid van Landleven toeneemt. De content bestaat daarom niet uit artikelen die de lezer in het magazine vindt, maar uit unieke, inspirerende content die geschikt is om op een scherm te bekijken. En die aanzet tot actie, want met de website wil Landleven uiteindelijk de conversie verhogen.
Gebruiksvriendelijk met prikkelende call-to-actions
De vernieuwde website moest het Landleven-gevoel uitstralen en herkenbaar zijn als onderdeel van het print magazine. Maar waar het tijdschrift een dynamische, kleurrijke en opvallende uitstraling heeft, wilden we de website juist overzichtelijk en rustig houden. Zo navigeert de websitebezoeker eenvoudig door de verschillende pagina’s en vindt hij snel wat hij zoekt. Vijf pijlers komen steeds terug: inspiratie, magazine, tv, agenda en winkel. Ze vormen de basis van de website en zijn terug te vinden in de navigatieknoppen. De drempel om een aankoop te doen is laag: op elke pagina kun je rechts bovenin klikken op een call-to-action en de verschillende abonnementen zijn duidelijk en overzichtelijk op een rij gezet.
Beleving en marketing
Ondersteunend aan de pijlers, bedachten we heldere branding verticals, namelijk magazine, winkel en tv. Ze omvatten duidelijke, aantrekkelijke knoppen met herkenbare, steeds terugkerende iconen. In de onderliggende vervolgpagina’s is de belangrijkste content geclusterd, waar websitebezoekers worden aangezet tot het lezen van artikelen, het doen van aankopen en het bekijken van video’s. Beleving en marketing gaan hand in hand, want er bestaat een mooie combinatie in de content: die is zowel aantrekkelijk om te bekijken, als gericht op conversie. Net als het magazine, krijgt de website ieder seizoen een eigen look & feel. Tegelijkertijd verandert de uitstraling niet en blijft de herkenbare huisstijl zichtbaar.
Benieuwd hoe wij jouw merk online kunnen versterken? Mail Yvonne of bel haar op 0172 477 733. Zij vertelt je graag over de mogelijkheden!