Een nieuw magazine voor Intramed
Een nieuw magazine voor Intramed
Een goed magazine blijft je nog lang bij. Diepgaande verhalen inspireren en mooie pagina’s verrassen. Het zorgt ervoor dat je zo’n mooi exemplaar niet zomaar weggooit en misschien zelfs ook door anderen laat lezen. Niet gek dus, dat ook Intramed haar gebruikers een mooi blad wilde aanbieden om de meerwaarde van haar organisatie te laten zien. Wij gingen enthousiast aan de slag met leuke ideeën en later ook met de redactie en vormgeving.
Intramed ontwikkelt software voor de paramedische zorg, en is daarnaast betrokken bij diverse initiatieven om de zorg verbeteren. De organisatie werkt samen met wetenschappers, denkt mee over nieuwe ontwikkelingen en houdt de markt goed in de gaten. Dat wil Intramed laten zien aan haar gebruikers. Het magazine moet fysiotherapeuten die gebruikmaken van de software van Intramed ervan overtuigen dat zij de juiste keuze hebben gemaakt. Dat zij de software gebruiken van een ontwikkelaar die verstand van zaken heeft, zich midden in het fysiovakgebied bevindt, zelf een duidelijke visie heeft en de belangen van haar gebruikers behartigt.
Diepgaand en geloofwaardig
Daarom komen in het tijdschrijft verschillende vooraanstaande specialisten aan het woord. Bij ieder artikel wordt in een kort stukje tekst een koppeling gemaakt met Intramed: wat is de rol van Intramed met betrekking tot het besproken onderwerp? En wat heeft de fysiotherapeut daar eigenlijk aan? Het magazine bevat diepgaande artikelen die op een geloofwaardige en onafhankelijke manier geschreven zijn en waar tegelijkertijd de expertise van Intramed uit blijkt. Een mooie balans die Intramed graag wilde bereiken met het magazine!
Concept, redactie en vormgeving
Samen met Intramed bepaalden we wat het magazine uit moest stralen en wat de naam van het magazine moest worden. Met de naam INTRAMED. is de afzender van dit mooie magazine duidelijk. De vormgeving ligt in lijn met de huisstijl, maar is tegelijkertijd heel anders dan die van een salesbrochure. Want niet verkoop, maar overtuigen en amuseren vormen in dit magazine de belangrijkste doelen. We maakten een redactionele formule waarin we onder meer het concept vaststelden, ontwikkelden een redactielijst, interviewden specialisten op het gebied van fysiotherapie, schreven de artikelen en verzorgden de vormgeving. Het resultaat is een mooi magazine dat laat zien waar Intramed voor staat en wat gebruikers aan de software hebben.
Zelf een magazine maken?
Wil jij ook zo’n mooi blad voor je bedrijf? Wij denken graag mee over een goed concept, interessante artikelen en mooie vormgeving. Mail Jan of Yvonne.