NBOV is weer helemaal voor de bakker
NBOV is weer helemaal voor de bakker
De Nederlandse Brood- en Banketbakkers Ondernemers Vereniging: een hele mond vol. Daarom noemen zij zichzelf gewoon lekker NBOV. Wij werken inmiddels zo’n tien jaar met heel veel plezier voor deze enthousiaste club vakmensen in Gouda. De vorige huisstijl was al van onze hand, maar bij de nieuwe was dit toch niet zo vanzelfsprekend. Wij waren dan ook als een kind zo blij toen wij de pitch tussen drie bureaus wonnen en aan de slag mochten met de nieuwe huisstijl van de ambachtelijke bakkersvereniging met ruim 1100 leden.
De vraag.
De NBOV had een uitgebreid positioneringstraject achter de rug en heel goed nagedacht over wie ze zijn en waar ze voor staan. Op basis van dit traject ontvingen wij een uitgebreide briefing. In het kort kwam deze neer op: “Ontwikkel een creatief en inhoudelijk concept dat past bij de nieuwe identiteit van de NBOV. Laat zien hoe jullie dit doorvertalen naar het logo en diverse dragers.” Daar gingen wij mee aan de slag.
De oplossing.
Wij ontwikkelden een mooi logo met onderkast letters, zodat het laagdrempelig en sympathiek overkomt. De ‘O’ staat centraal in het logo, dit staat voor de kernwaarden Ontzorgen, Overkoepelend, Ondersteunend en Open. Door de letters aan elkaar te schakelenontstaat het gevoel van verbinding en versterking: belangrijke functies van een branchevereniging. De letters van het logo zijn transparant, ook weer een van de kernwaarden van de NBOV. De kleur oranje uit de vorige huisstijl hebben we behouden en veel frisser en krachtiger gemaakt. Gecombineerd met grijs en rood ontstaat er een modern en stoer kleurenpalet. De pay-off ‘Helemaal voor de bakker’ maakt het helemaal af. NBOV is er immers 100% voor de bakker en zorgt ervoor dat je het goed voor elkaar hebt als (bakkers)ondernemer.
De beeldtaal komt ook uit onze koker. We zijn een aantal dagen op pad geweest voor professionele fotografie. Hier hebben we échte leden in beeld gebracht. Hierbij hebben we rekening gehouden met verschillende soorten/typen leden, zodat ieder lid zich hierin herkent.
Het resultaat.
Een passende en moderne huisstijl, uitgevoerd in vele dragers zoals de nieuwe website, animaties, e-mailtemplates voor Mailchimp en Spotler, folders, advertenties, factsheets, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, schrijfblokken, noem maar op. Kijk zelf maar!
Wil jij dit ook? Neem contact met ons op!