Storytelling rond lederen autobekleding
Storytelling rond lederen autobekleding
We hebben er weer een leuke nieuwe storytelling klant bij! Leder Inbouw Nederland kiest voor de strategie en uitvoering van de contentmarketing voor ons. De eerste content is inmiddels op hun socials te zien.
De vraag.
Leder Inbouw Nederland is specialist in het achteraf inbouwen van lederen auto-interieurs en een van de grootste aanbieders in Nederland. Ze hebben vooral autodealers en leasemaatschappijen als klant en bedienen ook particuliere klanten. Voor die laatste groep ziet Leder Inbouw Nederland kansen en daarom willen zij zich daarop richten met hun storytelling. Een logische keuze, want hoewel particulieren niet altijd zélf hun leer bestellen, zijn dat wél de beslissers en eindgebruikers.
De oplossing.
We begonnen met een analyse van de huidige socialmediakanalen en de doelgroepen. Dealers en leasemaatschappijen namen we hier wel (secundair) in mee. Want hoe mooi is het als we met de consumentencontent ook deze doelgroepen kunnen aanspreken? Storytelling richt zich inhoudelijk op autobezitters, maar kan door deze twee zakelijke doelgroepen worden ingezet voor hun eigen marketing. Mocht Leder Inbouw Nederland er behoefte aan hebben, kan de content uiteindelijk uitgebreid worden met content die specifiek gericht is op de informatiebehoefte van dealers en leasemaatschappijen.
We bedachten contentformats die enerzijds zijn gericht op sfeer en emotie. Deze content is bedoeld voor de autobezitters die écht van hun auto houden en om die reden voor leer kiezen. Er zijn ook veel consumenten die om praktische redenen voor lederen bekleding kiezen – denk aan de hygiënevoordelen en duurzaamheid – en daarom is de tweede pijler hierop gericht. Video’s en foto’s wisselen elkaar af, maar de focus ligt altijd op beeld.
Het leuke aan Leder Inbouw Nederland is dat echt álles mogelijk is. Dus toen wij bijvoorbeeld bedachten dat het leuk is om voor het EK een Nederlandse vlag te photoshoppen zeiden ze bij Leder Inbouw Nederland: nee hoor, dat borduren we zelf wel. Dat biedt nogal mogelijkheden voor de content!
Het resultaat.
De eerste berichten worden nu gedeeld. Dus ga Leder Inbouw Nederland volgen voor het resultaat. 😉